Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4021091402   Ensenyament de les matemàtiques (2)
2017-2018   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   16/10/2017 - 15/6/2018 (15 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Sala i Badrinas
   ctra. de Rubí, 227 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   L’objectiu que ens vam marcar en cursos anteriors va ser fer un canvi metodològic significatiu en el treball de les matemàtiques, començant per una distribució dels continguts clau per cursos i cicles, en funció dels diferents blocs de continguts que marca el currículum.
A partir d’aquí es van dissenyar uns tallers específics a infantil i a primària, que aquest any es començaran a portar a la pràctica.
Aquest any, el curs està marcat per l’ordre d’avaluació del departament d’ensenyament. Nosaltres tot just estem iniciant la implementació d’aquests tallers. El que necessitem aquest curs és poder-ne fer un seguiment, per poder arribar a acords referents al paper del mestres, als mètodes d’observació i avaluació, fixar indicadors en relació a la nova ordre i poder tenir accés a observar altres escoles que ja funcionen amb aquest sistema.
  
Objectius   OBJECTIU 1: Arribar a acords relatius al paper del mestre en el treball de les matemàtiques.
OBJECTIU 2: Establir els indicadors corresponents a l’àrea de matemàtiques.
OBJECTIU 3: Fer seguiment i revisió dels tallers i modificar-ne els seus continguts si és necessari, tot establint els documents d’organització i avaluació.
OBJECTIU 4: Recollir experiències de diverses escoles que ens puguin ajudar a orientar els tallers i les dificultats que ens puguin sorgir.
  
Continguts   Per treballar tots aquests aspectes farem servir el següent material, algun extret del curs de resolució de problemes del programa FIC ofert pel CRP.
- Ordre d’avaluació del departament d’ensenyament
- Llibret de competències bàsiques de l’àmbit matemàtic
- Documents de programacions matemàtiques de l’escola.
  
Formador/a   Equip impulsor de centre
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre)
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   16/10/2017   1000   1100 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   divendres   15/06/2018   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent